tirsdag den 1. november 2011

Jeg er fremme og internettet virker endelig!

Hej alle sammen der følge med der hjemme...
jeg er virkelig ked af at jeg ikke fik opdateret noget igår, internetforbindelsen ville simpelthen ikke samarbejde.

Så NU skriver jeg!

JEG ER FREMME!!!

puha... afsted fra Kastrup lufthavn 16.30 lørdag eftermiddag - landede i London Hethrow lufthavn 2 timer senere og fik straks checket ind til de 2 sidste fly.
På grund af tidsforskellen ventede jeg fra 17.30 til 22.20 på mit fly til Hong Kong.
Jeg fik tiden til at gå med at spise lidt mad og shoppe en souvinir-dims til min taske og en parfume. :-)

Lille Maria afsted til Hong Kong... det var sgu lidt overvældende langt væk.. :-(
Det kunne i alt fald godt give mig tåre i øjnene.
11 ½ times flyvetid, og man kunne sidde og følge med i ruten hele vejen på sin egen personlige skærm, hvor man også helt selv kunne vælge hvilken film man havde lyst til at se, høre musik eller spille spil, MEGET SMART! :-D
Jeg sov det meste af vejen, så jeg gik glip af fly maden... pokkers også! ;-)

Jeg var placeret ved vinduet (bonus) men havde så to Kinøjsere ved siden af som dårligt nok talte Engelsk...
Og så høflig som min mor nu har opdraget med til at være, kunne jeg ikke få mig selv til at forstyrre dem, hvis jeg skulle tisse... så det var ikke meget jeg fik indtaget af væske eller mad på de 11 ½ timer. sov det meste af tiden.

Ankommer til Hong Kong lufthavn og skal så med metro ind til den centrale terminal. Nu er jeg jo bare HUNDE sulten og spotter straks en pizza restaurent imellem alle fastfood restaurenterne.
GO PIZZA! en magaritta med rokula salat. nam nam...

Efter pizzaen farede jeg lidt vild i alle forretningerne og endte så med bare at søge mod Gaten og blive der til flyets afgang 23.50 (lokal tid)

Fandt en Englænder at snakke med den sidste time, som også skulle til Cairns for at arbejde på en sejlbåd i 4 måneder.
8 ½ times flyvning ligger forude i samme type fly. denne gang fik jeg dog spist lidt.
Ankommer til Brisbane kl. ca. 10.30 og skal her forlade flyveren for at skulle gennem security en gang mere for så at skulle med samme fly nordpå igen til Cairns.
12.15 er vi afsted fra brisbane og lander i Cairns 14.25 hvor jeg bliver hentet af privat chauffør og egen minibus!
Her får jeg en hurtig lille køretur rundt i Cairns hvor han viser mig de vigtigste steder jeg bør kende. :-D

og nu er jeg her på Northern Greenhouse Hostle, har fået et tiltrængt bad og har allerede mødt 2 danskere. 1 jeg bor på værelse med og en jeg skal følges med på arbejdet imorgen.

Tirsdag:
Jeg fik ikke sovet meget netten over, vågnede kl. 2.30 lokal tid og kunne ikke sove.. JETLAG! så jeg stod op og prøvede nogle ihærdige forsøg på at få det lorte net op at køre, men uden held.. :-(
Gik i seng igen og håbede på at få hvilet lidt.. det skete ikke rigtig.. havde musik i ørene og slappede rigtig dejligt af, da Aircodition enheden gik igang. og den var kikset nok placeret på samme væg som sengen stod op af, og den blæste lige ned på mig! det var koldt!

Morgenmaden her består af toast eller cornflakes.. lidt kedeligt, men OK..
Gik straks derefter ned til reseptionen for at bede om at flytte værelse. fik et kort til værelset lige ved siden af. MEGET BEDRE!
På værelset bor en rigtig sød tysk pige - og så mig.. så vi har massere af plads.

Dagen er ellers gået med introduktion om vores arbejde og vi er blevet præsenteret for de wildlife-dome dyr vi skal passe de næste 7 dage.
Har idag holdt min første koala.. :-D YAY!! mega nutski!

14.30 da into var slut gik Rasmus (min følges ven) ned til det travel-center vi er tilknyttet for at booke nogle ture..
indtilvidere er det blevet til et dykker-cruse med 3 dykkermål på Fredag for mig og en fælles ting for Rasmus og mig på Lørdag hvor vi begge har fri sammen.

Turen gik tilbage til Northern Greenhouse Hostel hvor vi bor, for lige at gøre os klar til at handle ind til noget aftensmad.
i byen med os.. det blev til pasta med kylling og pesto her i aften og imorgen bliver det pasta og kødsovs. :-D

Lige nu sidder jeg med min roommate og Rasmus i fællesområdet og comut'ere!
ENDELIG VILLE DET TRÅDLØSE SAMARBEJDE!

Jeg ville sådan ønske at I alle kunne opleve dette sted, her er virkelig helt vildt dejligt!

klokken er 19.20 her, og hvad vi skal lave resten af aftenen er ikke helt planlagt.

Jeg er ikke helt sikker på at netværket kan klare at overføre billeder.. så det blir i næste blog..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar