fredag den 4. november 2011

koraller, klovnefisk, rokker, søsyge og en enkelt lille haj!

det var sådan kost beskrevet min dags højdepunkter og nedtur!

ved virkelig ikke hvad der gik galt, lige pludselig blev jeg bare søsyg.
vi sejlede ud kl. 8 og vejret var mega godt..

vi fik en lille breefing inden dykket og gik så ud og skulle tage udstyr på. her blev jeg af en eller anden grund rigtig søsyg. :-( ØV

men jeg fik udstyret på med hjælp fra den rigtig rigtig søde guide og kom i vandet hvor søsygen hurtigt forsvandt.

Det var helt fantastisk! krystal klart! 20 meters sigt eller mere! her på første dyk så vi en stor flot rokke, klovnfisk, og en lille revhaj. virkeligt spændende. men jeg synes at jeg fik lidt svært ved at inhalere luften tilsidst da jeg fik noget irriterende slim i halsen.

da vi kom op på båden igen efter ca. 40 min kom min søsyge hurtigt igen... båden sejlede kun2-3 min. for så at lægge til anker igen. dette var 2. dyk.
min søsyge havde virkelig krammet på mig og midt i det hele ville min mave vende vrangen ud på sig selv.øv,men jeg fik det da i det mindste lidt bedre med hensyn til søsygen.. hvad værre var bare at jeg nu havde en væmmelig halsbrand hele vejen op i næsen.
men jeg kom ud på 2. dyk hvor vi svømmede gennem smalle passager. det var lidt sjovt. men jeg havde det stadig skidt selvom jeg prøvede at overbevise mig selv om det modsatte.
Guiden var forstående og sendte mig op til båden.
Her fik jeg nogle søsyge piller og lagde mig til at hvile på dækket.

fik det lidt bedre, men ikke godt nok til at jeg ville ud på mit 3. dyk.

så jeg lå på dækket resten af turen. på vej hjem skulle båden samle nogle mennesker op på GreenIsland,en smuk lille ø! ville så gerne ha taget et billede af den, men havde det så skidt at jeg ikke kunne overskue at gå ind og hente mit kamera.
fik forresten heller ikke taget nogen billeder under vandet.. sorry..

jeg kommer ud og dykke igen, og SÅ skal jeg nok tage en masse billeder.

båden var i Cairns igen 17.20.. så det har været en lang dag til søs, og hele min verden gynger stadig..

godnat alle sammen...

1 kommentar:

  1. Puha, for Sören med sådan en omgang gynggang i en lille båd på et stort hav - som om det ikke er nok at gå med hovedet nedad hele dagen derovre og have vendt på dögnet... ;-) Bliver fedt at se undervandsbilleder med tiden! Jeg tog engang nogle primitive billeder med et gammeldags kompaktkamera af filmrulletype stoppet ned i en klar plastikboks - men det blev sgu en overraskende effekt! Men du har forhåbentlig en god garanti på udstyret - mit nye ur der skal klare 5 atm tager fugt ind bare af armsved når jeg träner - virkelig elendigt, men de har lovet at bytte pakning! Og kvinden i kassen (ja, for de er jo ikke urmagere längere, de sälger bare) siger at man ikke må bruse med det - så skal man have et til 100 atm! Altså, enten holder det til trykket på 50 meters dykning eller også er det falsk varedeklaration. Hvad er det for noget fis ellers?

    SvarSlet